“NOU” AJUNTAMENT

Ja ho advertíem: majories absolutes i el feixisme i la xenofòbia instal.lades al nostre consistori. 4.828 votants, 3.687 abstencions, 350 vots nuls o en blanc, 366 vots feixistes, 1.327 vots espanyolistes (923 per al PSOE i 404 pels xenòfogs del PP), 432 vots per a ERC i 175 per a ICVEUiA.

Els i les mollerussenques han decidit una majoria absoluta per a CIU amb 2.178 vots, el remei de la dreta regionalista, i això tindrem.

Des de la CUP de Mollerussa volem remarcar que la meitat de la població s'ha abstingut d'anar a votar, persones que s'han inhibit sistemàticament de participar en el procés electoral municipal. Malgrat percentualment no sabrem mai els motius pels quals els mollerussencs s'abstenen, sabem que, en aquest fenòmen, existeix una clara diferència entre l'abstencionista passiu i l'actiu, i és precisament en aquest últim que cal donar-li especials alicients de participació socio-política directa, doncs rebutja de forma conscient i meditada el sistema electoral en particular, i el sistema político-econòmic en general en no veure's representat per cap opció.

D'altra banda, som conscients que si actualment som la sisena força municipal al Principat, és gràcies precisament a aquests abstencionistes actius i, en bona mesura també, a exvotants descontents d'ICV-EUiA, d'ERC, a diferents partits comunistes estatals o autonòmics i altres formacions d'esquerra. Destaquem també l'important gruix d'abstencionistes “crònics” d'ideologia llibertària que han anat a votar per primer cop per la opció assembleària de la Unitat Popular.

Abans d'ahir en Marc Solsona va prendre possessió del càrrec d'alcalde de Mollerussa. Li desitgem sort, encert i diàleg, però també una única premisa: que no faci d'una majoria absoluta aconseguida amb el 25,6% del total del cens, que el 74,4% restant no pugui participar de les decisions i assumptes que ens afectin a tots.

Aquest també és el nostre tret de sortida, la CUP de Mollerussa començarà a caminar i fer feina, aquest cop si, amb l'objectiu de presentar la nostra candidatura a les properes eleccions municipals de 2015 amb les butxaques plenes de treball i compromís.

Ja estem organitzant-nos per donar entrada a mocions a l'ajuntament i per establir un programa d'integració popular per tal de combatre les idees feixistes de Maria del Carmen Sabater i la xenofòbia espanyolista de Joan Simeón, unes idees que compten amb el recolzament de 770 persones a Mollerussa, i que, per tant, posen en greu perill la nostra convivència.

Acabem felicitant els i les companyes de la resta de les CUP de Ponent, i molt especialment a les assemblees locals de Les Borges Blanques, Torà i Alfés -amb un, dos i tres regidors respectivament-.

Si el present és de lluita, el futur és nostre!